Inspirés du dossier FIRSTS: Women Leaders Who Are Changing the World réalisé par l'hebdomadaire américain Time Magazine, les élèves de 2GT3, 2GT4 et 2GT5, avec l'aide de leur professeur d'anglais Mme Desclaux-Lines, vous proposent 12 portraits de femmes américaines, pionnières dans leur domaine de prédilection. (en anglais)

TIME FIRSTS: WOMEN WHO ARE CHANGING THE WORLD
On Sept. 7, TIME unveiled FIRSTS, a multimedia project featuring interviews with 46 groundbreaking women.
The goal of the journalists with FIRSTS was for every woman and girl to find someone whose presence in the highest reaches of success says to her that it is safe to climb, come on up, the view is spectacular.
The collection you will find in the school library was inspired by this project and created by pupils from 2GT3 / 2GT4 and 2GT5.
It profiles 14 women across a range of endeavors: business, politics, science, sports, entertainment and more. It includes women of influence such as Oprah Winfrey and Madeleine Albright.
These women offer their own personal reflections, thematic quotes and perspectives on sex equality, equal pay, equal opportunity, balance, perseverance and strength.
Explore more at http://time.com/collection/firsts/

Au travers d'interviews qu'elles ont donnés, les élèves ont recueilli leurs sentiments sur les difficultés qu'elles ont rencontrées dans un monde où le succès est une affaire d'homme.
Rendez-vous au CDI pour découvrir ces scientifiques, ministres, journalistes, sportives de haut niveau... qui à force de défi, de volonté et de persévérance ont décidé de vivre librement leur vie et de choisir leur destin.

Pour en savoir plus 46 Women Who Are Changing the World